• 2126
  • 3692 مرتبه
احد عظیم زاده : سرمایه دار و تاجر در حوزه فرش

احد عظیم زاده : سرمایه دار و تاجر در حوزه فرش

1399/05/20 05:13:21 ب.ظ

احد عظیم زاده، صادر کننده فرشی که اکنون ثروت میلیاردی دارد، مانند بسیاری دیگر از افراد موفق کودکی سختی را تحمل کرده و با فقر دست و پنجه نرم کرده است. در سن 7 سالگی پس از اینکه پدرش را از دست داد، به دلیل شرایط مالی بد نتوانست تحصیلات خود را ادامه دهد و مجبور به قالیبافی شد. در زندگینامه احد عظیم زاده، این فرد خود ساخته، می‌خوانیم که او متولد 10 آذر 1336 در روستای اسفنجان است. شرایط سخت و احساس فقری که در کودکی تجربه کرده بود از او فردی باانگیزه ساخته بود تا در بزرگسالی موفقیت و ثروت زیادی کسب کند. برای همین از کودکی کار خود را با به دوش کشیدن فرش ها برای فروش آغاز کرد.

نام فارسی

احد عظیم زاده

نام لاتین

Azim Nazadeh

تاریخ تولد

1336

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

تهران

تخصص

کارآفرین و تاجر

زمینه کاری

سرمایه دار و تاجر در حوزه فرش

سن اوج شکوفایی

21

در سن 18 سالگی بود که توانست با پس انداز 20 هزار تومانی خود به فکر رشد و توسعه کسب و کار خود بیفتد. او قصد داشت یک کارگاه قالی بافی راه اندازی کند تا سرمایه اش را افزایش دهد. او با قرض و وام توانست این 20 هزار تومان را به 100 هزار تومان برساند و مشغول فکر کردن برای راه اندازی یک کسب و کار موفق شد. از آنجایی که در آن سال‌ها انقلاب تازه پیروز شده بود، تا 2 سال نمی توانست پاسپورت دریافت کند. این یعنی یک بن بست برای کسی که به فکر صادرات فرش است.
با این حال دست از هدف خود برنداشت. او هیچ اطلاعاتی جز اینکه آلمان مرکز خرید و فروش فرش است، نداشت، از این رو پس از اخذ پاسپورت به هامبورگ سفر کرد تا با علایق مختلف آن‌ها در زمینه فرش آشنایی کسب کند. در آن جا بود که متوجه شد سوئیس بیشترین تجار فرش را دارد پس به آنجا رفت و با آشنایی با یک تاجر ایرانی و پیشنهاد او با ایده ای فوق العاده به ایران بازگشت. ایده او این بود که فرش گرد تولید کند چرا که در آن زمان تولید فرش گرد بسیار محدود و کم تنوع بود.
پس از بازگشت به روستای خود و با زحمت و وام‌های مختلف توانست یک ساختمان اجاره کرده و ابزارهای لازم را تهیه کند. پس از اولین تولیدات مجموعه‌اش بود که متوجه طرفداری تاجران آلمانی شد. ریسک پذیری او، موفقیت را برایش ذره ذره فراهم کرد. با معامله اول خود مبلغ قابل توجهی نصیبش شد. برای کسی که از صفر کسب و کار خود را راه اندازی کرده است، این فوق العاده‌ترین اتفاقی بود که برایش افتاد. او به تدریج و با رونق کسب و کارش صادرات فرش را به آلمان، ایتالیا، انگلیس و سایر کشورها شروع کرد و این رونق را روز به روز افزایش داد تا به امروز که سرمایه احد عظیم زاده به میلیاردها رسیده است.

اگر به پای توصیه‌های احد عظیم زاده بنشینید، او تجربه و احترام به مشتری را در تمام دوران کار خود سرلوحه کسب و کارش قرار داده است. تجربه‌ای که طی سالیان سال کسب کرده او را روز به روز در موفقیتش پیش می‌برد. احترام به مشتری را نیز با ایده ای ناب پیاده سازی کرد. او برای رفاه حال مشتریانش در حال احداث هتلی لوکس و رویایی با بهترین مصالح و دیزاین‌های فوق العاده جذاب است. هرچقدر از امکانات این هتل بگوییم کم گفته‌ایم. اما پر واضح است پروژه‌ای که تاکنون 180 میلیارد تومان از سرمایه‌اش را درگیر کرده است، باید اتفاق عظیمی باشد. اما تمام هدف او احترام به مشتری نیست بلکه به دنبال کارآفرینی و ایجاد شغل نیز می‌باشد که با افتتاح این هتل تا حد بسیار زیادی این کارآفرینی، یعنی هدف اصلی او از تاسیس هتل‌ها، محقق خواهد شد ( تا کنون 600 نفر در پروژه هتل مشغول به کار شده اند).طبق سخنان احد عظیم زاده، او از صفر شروع کرد و تمام مدت روی پای خود ایستاد و اندک اندک توانست این ثروت و موفقیت بزرگ را نصیب خود کند. او جوایز بسیاری از کشور‌های مختلف برای تولیدات با کیفیت خود دریافت کرده است که همین امر او را به طور ویژه‌ای محبوب می‌سازد. با محبوبیت رفته رفته‌ای که کسب کرد توانست مغازه‌ای در بازار بزرگ تهران در سال 1380 افتتاح کند. علاوه بر این هنگامی که در حال تاسیس شرکت خانه فرش عظیم بود موفق به دریافت تندیس طلایی انگلیس با عنوان بهترین تولید کننده فرش ایرانی نیز شد.
او در امور خیریه هم بسیار فعال است و تا کنون 1070 کودک یتیم را به سرپرستی گرفته و قصد دارد هر سال 100 کودک به این عدد اضافه کند. به علاوه وصیت کرده است تا 10 سال پس از مرگش هر سال این اتفاق ادامه پیدا کند و مخارج آن‌ها از ثروت به جای مانده او تامین شود. آقای عظیم زاده امیدوار است نسل بعدی او نیز همین راه را ادامه داده و کارآفرینی او را گسترش دهند.

عناوین مرتبط: قدرت اراده

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.