• 2137
  • 1055 مرتبه
کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد

1399/06/19 05:29:51 ب.ظ

یکی از مشهورترین کتاب های هنریت کلاوسر، کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد اوست که با بیان روشی ساده، می تواند زندگی شما را متحول کند. مفهوم کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد با نام اصلی Write it down, make it happen به شما می گوید که نوشتن، راهی ساده اما موثر برای دستیابی به اهدافتان است. در واقع شما با یادداشت اهدافتان، فرقی نمی کند روی چه کاغذ و با چه قلمی، به ذهنتان یاد آوری می کنید رسیدن یه اهدافتان چقدر اهمیت دارد.

عنوان کتاب

بنویس تا اتفاق بیفتد

عنوان لاتین کتاب

Write it down, make it happen: knowing what you want and getting it

نویسنده

هنریت کلاوسر

مترجم

جهان قطب شاهی و ندا رشیدی / محمد گذرابادی

موضوع

موفقیت

تعداد صفحات

236

بد نیست خلاصه کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد را بدانید، تا بهتر راجع به تاثیرگذاری حیرت انگیز آن قضاوت کنید. این کتاب در بخش های مختلفی نوشته شده است که هر فصل آن به زندگی فرد یا افرادی پرداخته شده است که توانسته اند دستیابی به رویاهای خود را با نوشتن حتمی کنند. ایده اصلی وی در این کتاب فقط و فقط نوشتن و یادداشت برداری از اهداف است. او می گوید فارغ از نوع کاغذ و قلمی که انتخاب می کنید، می توانید تاثیر این روش فوق العاده را به خوبی مشاهده کنید. در واقع ثبت اهداف روی کاغذ، ثبت آن ها در ذهنتان است. این ثبت کردن در ذهن، مدام به شما یادآور خواهد بود که برای رسیدن به آرزو های خود، تلاش کنید. هدف اصلی این کتاب نیز اختصاص انحصاری بخشی از ذهنتان به مقصد و متمرکز شدن روی آن است.
خواندن این کتاب به تمام کسانی که هدفمند هستند بسیار توصیه می شود. به علاوه اگر در تصمیم گیری های خود دچار تردید می شوید، پس از مطالعه این کتاب و بکارگیری روش آن در زندگی خود می توانید با دید بازتری نسبت به آن چه که می خواهید تصمیم بگیرید.
داشتن یک دید کلی از نویسنده این کتاب نیز می تواند شما را بیشتر نسبت به صحت و قدرت این نوشته ها آگاه کند. در زندگی نامه هنریت کلاوسر نویسنده کتاب بنویس تا اتفاق بیفتد می خوانیم او علاوه بر نوشتن، در مشاوره و سخنرانی های بزرگ انگیزشی نیز فعالیت موثری داشته است. این نویسنده آمریکایی مدیریت موسسه writing resources را نیز به عهده داشته و در دانشگاه های مختلی از جمله واشنگتن، سیاتل، کالیفرنیا، کانادا و ... تدریس و سخنرانی داشته است. غیر از این کتاب وی، می توانید کتاب های دیگر او را که در زمینه های رشد و توسعه فردی، روانشناسی، خودپروری و ... است را نیز بخوانید که از جمله پرفروش ترین کتاب های وی قلبت را روی کاغذ بیاور و با هر دو طرف مغزت بنویس است.


enlightenedجالب است که عنوان اکثر نوشته های این نویسنده اغلب جملاتی دستوری هستند. چرا که ناخودآگاه ذهن شما را به عملی کردن آن جمله و تحریک به مطالعه بیشتر می کند.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.