• 1116
  • 2238 مرتبه
قانون 90-90-1

قانون 90-90-1

1399/04/11 04:57:05 ب.ظ

اگر Robin Sharma نویسنده کتاب " راهبی که اتومبیل فراری اش را فروخت " را بشناسید یا درباره او شنیده باشید،

حتما راجع به پیشنهاد شگفت انگیزی که به مدیران فروش شرکتش ارائه داده است نیز شنیده اید. این پیشنهاد وی باعث فروش و افزایش درآمد 5 برابری شرکتش شد. پیشنهاد رابین شارما برای دستیابی به هر هدف و رویایی، با هر شرایطی قابل پیاده سازی و اجراست.
او نام این پیشنهاد را قانون 90-90-1 گذاشت و درباره آن می گوید: " به کمک این قانون توانستم کسب و کار خود را راه انداخته و فروش شرکتم را به 5 برابر میزان فروش قبل برسانم. آنجا بود که به قدرت شگفت انگیز این قانون پی بردم. اگر این قانون روی افراد مختلف شرکت من جواب داد، پس روی همه می تواند تاثیر بگذارد."
این قانون نه تنها باعث افزایش تمرکز شما در تصمیم گیری هایتان می شود، بلکه باعث افزایش راندمان کاری و ذهنی تان، حتی بیش از 100 درصد می شود. خارق العاده است؛ نه؟
حتما تا الان بسیار کنجکاو شده اید تا دقیقا بدانید قانون 90-90-1 چیست؟ حق دارید، با شنیدن این همه تعریف درباره این قانون، راجع به ماهیت آن کنجکاو شوید. این قانون بسیار ساده است، اما این سادگی نباید باعث شود شما آن را دست کم بگیرید چراکه توسط کاشف آن، امتحان شده و تاثیر شگفت انگیزش به وضوح قابل رویت می باشد.
اصل 90-90-1 می گوید: " برای 90 روز آینده خود، 90 دقیقه از زمان هر روزتان را به مهم ترین کاری که مدنظرتان است اختصاص دهید." یعنی اگر یک کار مهم، یک هدف مشخص و یا یک رویا در ذهن خود دارید که به نظرتان الان وقت تلاش و دستیابی به آن است، 90 روز را برای خود مشخص کنید.

(بهتر است روی تقویم برای خود علامت بگذارید) سپس 90 دقیقه از هر روزتان را صرفا روی همان هدف مشخص کار کنید. یعنی در این 90 دقیقه دور هر کار دیگری را خط کشیده و از تمرکز 100 درصدی خود روی آن هدف مطمئن شوید. شاید در ابتدا متوجه تغییرات فوق العاده این قانون نشوید اما بدانید شما 90 روز پیاپی، ساعاتی مشخص از روزتان را به این کار اختصاص داده اید و در انتهای این 90 روز به تاثیر حیرت انگیز آن پی خواهید برد.


برای مثال اگر در حال یادگیری یک مهارت جدید، مثل یادگیری نواختن یک ساز هستید، به مدت 90 روز و روزی 90 دقیقه تمرین کنید. مطمئن باشید این 90 دقیقه نه تنها شما را از برنامه های روزانه تان عقب نمی اندازد بلکه نتیجه نهایی آن علاوه بر خوشایند بودن، می تواند زمان بسیاری را در آینده شما صرفه جویی کند.
اگر احساس می کنید چهارچوب های این قانون برای هدف مورد نظرتان کم یا زیاد است، می توانید آن را به قانون 30-30-1 یا 120-120-1 و یا حتی 45-45-1 تغییر دهید. انتخاب با شماست که چقدر زمان صرف هدفتان کنید و طبیعتا به نسبت زمانی که صرف می کنید، نتیجه مثبت خواهید گرفت.
همانطور که در بالا مثال زدیم، این قانون علاوه بر رشد و توسعه کسب و کار که خود رابین شارما آن را امتحان کرد، در رشد و توسعه فردی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. چه در یادگیری یک مهارت مثل نواختن یک ساز، چه در ایجاد تغییر در خصوصیات رفتاری و یا حتی تغییر عادت های روزمره، این قانون تاثیر منحصر به فردی روی شما خواهد داشت.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.