ویژگی افراد موفق

 

شاید با دیدن یک فرد موفق، اولین چیزی که به ذهن هر کس خطور کند، این باشد که ویژگی افراد موفق چیست و آیا آن ها با استفاده از همین ویژگی های خاص خود توانسته اند به موفقیت دست یابند یا خیر؟

افراد موفق عموما ویژگی های خیلی متفاوتی با سایر مردم ندارند، اما شاید به نظر بیاید که وجود برخی از این ویژگی ها است که آن ها را از سایرین متمایز می کند، هر چند که ویژگی افراد موفق و ناموفق متفاوت است. ابتدا باید بدانیم افراد موفق چه کسانی هستند. از نظر هر فرد، موفقیت تعریف جداگانه و منحصر بفردی دارد، اما به طور کلی می توان گفت موفقیت یعنی به اغلب اهداف خود برسید.

طی یک تحقیق در مورد ویژگی های افراد موفق می توان به این نتیجه رسید که افراد موفق اکثرا پرتلاش هستند و به راحتی پا پس نمی کشند. علاوه بر اینکه به تک تک موقعیت های زندگی خود، به چشم یک فرصت برای رسیدن به هدف خود نگاه می کنند. مثبت اندیشی و اعتماد به نفس، از دیگر ویژگی های بارز این افراد است.
این ویژگی ها سراسری بوده و در تمام دنیا مشابه است. در واقع اگر خصوصیات افراد موفق جهان را بررسی کنید، متوجه خواهید شد اعتماد به نفس و مصمم بودن، مهم ترین ویژگی آن ها است.
شاید برخی از افراد در ابتدا این ویژگی ها را نداشته اند و طی یک اتفاق، متوجه کمبود این خصوصیات شده اند. در برخی نیز این ویژگی ها بوده، اما افراد از وجود آن ناآگاه بوده اند. اما به این نکته باید توجه داشت که آیا صرفا داشتن این خصوصیات، تضمینی برای موفقیت شما دارد؟ پاسخ به این سوال واضح است، خیر! مثل این است که بگوییم چون یک فرد توانایی یادگیری زبان های مختلف را دارد، بدون هیچ تلاش و پشتکاری، به اکثر زبان های زنده دنیا می تواند مسلط باشد. باید به یاد داشته باشید، همیشه خواستن توانستن است و اگر حتی برخی از ویژگی های ذکر شده را نداشتید، باز هم می توانید به هدف خود برسید.
اگر بخواهیم از بعد تاریخی نیز این ویژگی ها را بررسی کنیم خواهیم دید که ویژگی افراد موفق تاریخ نیز مشابه همان ویژگی های اشاره شده بوده است.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید افرادی چون بیل گیتس، استیو جابز، جی کی رولینگ و هزاران فرد موفق دیگر هرگز دست از تلاش نکشیدند، در حالی که بعضا شکست های بزرگی را متحمل شده اند. فقط کافیست زندگی نامه برخی از آن ها را مطالعه کنید تا متوجه شوید آن ها شکست را پایان ماجرای خود ندانسته اند و آن را به نقطه عطفی برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کرده اند. این شما هستید که باید مسیر خود را انتخاب کرده و در صورت بروز شکست، از مسیر دیگری به راه خود ادامه دهید و خود را با تغییرات زندگی تان، تغییر دهید.
در پایان بد نیست به جمله معروف وینستون چرچیل (نخست وزیر اسبق بریتانیا) اشاره کرد. او می گوید:«شکست کشنده نیست، موفقیت هم پایان راه نیست. همه ماجرا به شجاعت ما برای ادامه دادن بستگی دارد.»

عناوین مرتبط: زندگینامه افراد موفق جهان, زندگینامه افراد موفق ایرانی