• 2165
  • 2327 مرتبه

قانون 3 : جهان همواره با ما عادلانه برخورد نمی کند

1399/08/14 10:40:04 ق.ظ

سومین قانون از قوانین پنج گانه ای که خدمتتان عرض کردم، این است که جهان همواره با ما عادلانه برخورد نمی کند.

یک سری از اتفاقات در زندگی ما رخ می دهد که واقعا شکننده هستند. به عنوان مثال یک تصادف را تجربه می کنیم، یا عزیزی را از دست می دهیم و یا اتفاقاتی مانند زلزله یا آتش سوزی رخ می دهد. در این مواقع واکنش های ما بسیار مهم هستند و متاسفانه به این دلیل که نمی دانیم چه واکنشی را باید نشان دهیم، دچار یک سری مریضی ها یا افسردگی می شویم. به عنوان مثال یک نفر مادر خودش را از دست می دهد و بعد از آن به انواع افسردگی و بیماری های شدید دچار می شود. واقعا مشکل چه چیزی است و چه راهکاری برای آن وجود دارد؟ یکی از بهترین راهکارها را در این ویدئو برای شما بیان می کنم. اما قبل از آن باید به نکته مهمی اشاره کنم. همه آدم ها در ضمیر ناخود اگاه خودشان باور دارند که هر واقعه مساوی است با نتیجه، ولی این درست نیست.

 

 

 

 

 

در واقع این طور باید بگوییم که واقعه بعلاوه واکنشی که ما در مقابل آن داریم، مساوی است با نتیجه. پس واکنش ما در نتیجه ای که به دست می آوریم، بسیار مهم است. به عنوان مثال کسی که مادر خود را از دست می دهد، دچار انواع افسردگی می شود. ولی خواهر همان شخص، بعد از این اتفاق اقدام به ایجاد یک خیریه به نام مادر خود کرده و نام مادر خود را تا ابد زنده نگه می دارد. این واکنش ها است که تفاوت بین انسان ها را مشخص می کند. یکی از بهترین راه هایی که می خواهم در اینجا به شما معرفی کنم، مطالعه کتاب سیلی واقعیت است. بله نام کتاب سیلی واقعیت که انتخاب این اسم برای این کتاب، بسیار مناسب است. این کتاب اثر آقای راس هریس بوده که توسط یکی از اساتید من به نام دکتر صاحبی که افتخار شاگری خدمت ایشان را داشتم، ترجمه شده است. آقای دکتر صاحبی استاد دانشگاه سیدنی هم بوده و بسیار استاد باتجربه ای هستند. حتما این کتاب را تهیه کرده و مطالعه کنید. چون این کتاب در زندگی همه ما کاربرد دارد و بلاخره این سیلی واقعیت در زندگی همه ما رخ می دهد. آقای راس هریس بیست و پنج سال تجربه خود را در مواجه با این مریضی ها و همچنین مشاوره هایی که داشته است، در این کتاب بیان کرده است.

فایل های پیوست

قانون 3 : جهان همواره با ما عادلانه برخورد نمی کند

قانون 3 : جهان همواره با ما عادلانه برخورد نمی کند

11
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.