شیوه زندگی سالم


می خواهیم بدانیم شیوه زندگی سالم یا همان Healthy lifestyle چیست؟
امروزه همه افراد به دنبال یک ‌سبک زندگی سالم و شاد بدون هیچ خطری هستند. تمام افراد سعی می کنند که بتوانند در برابر بیماری ها، آلودگی ها و خیلی مسائل دیگر ناشی از خطر های محیط زیست و جامعه بجگند تا بتوانند زندگی سالم و بی خطری را داشته باشند. اما روش صحیح و سبک زندگی سالم چگونه باید باشد و چطور می توان به آن دست یافت؟

سبک زندگی همان مجموعه رفتار ها و عادت های هر انسانی در طول زندگی است. مانند نوع تغذیه، بهداشت، تحرک، خواب و ...
برای داشتن سبک زندگی سالم باید یک برنامه ریزی خوب و هدفمند را برای زندگیتان داشته باشید و آن را دنبال کنید.
برای داشتن سبک زندگی شاد و سالم در زندگی بیشتر بخندید، خنده باعث افزایش سلامتی و طول عمر زیاد می شود. اما باید این را بدانیم اگر از درون شاد نباشیم و انگیزه و انرژی کافی نداشته باشیم، در نهایت نمی توانیم زندگی شاد و سالمی را تجربه کنیم. شما می توانید روابط اجتماعیتان را افزایش دهید و کسانی را در زندگی انتخاب کنید که به شما قدرت می دهند و شما را به مسیر درستی سوق می دهند. این شما هستید که استایل زندگی سالم خود را مشخص می کنید و برای بهبود آن باید بکوشید.
در ادامه می خواهیم چند نمونه از عادت های ضروری برای اینکه چگونه می شود سالم زندگی کنیم را بررسی کنیم:
-    از خودتان مراقبت کنید، به سلامت خودتان اهمیت دهید و از ذهن و جسم و روان خود مراقبت کنید.
-    از کسانی که باعث آزار و اذیت شما می شوند و مدام به شما انرژی منفی انتقال می دهند دوری کنید، معاشرت با این افراد رفته رفته روی شما تاثیر می گذارد و زندگی شما را تغییر می دهد.
-    تفریح کنید. برای خود تفریح های سالم در نظر بگیرید، تفریحات سالم شما را سرحال و پرانرژی می کند.
-    استرس خود را کنترل کنید، استرس زیاد باعث ترس و وحشت می شود و تمام فعالیت های روحی و جسمی شما را تخت تاثیر قرار می دهد.
-    خواب کافی داشته باشید. کم خوابی روی هورمون های شما تاثیر می گذارد و شما را عصبی تر و کم حوصله تر می کند. خواب ناکافی باعث بیماری هایی در بدن می شود.
-    شما باید هر چند وقت یکبار به پزشک خود مراجعه کنید تا شما را معاینه کند و از سلامت کامل شما مطلع شود.
-    برنامه غذایی مناسب داشته باشید و آن ها را یادداشت کنید و طبق آن برنامه پیش روید.
-    از اعتیاد پرهیز کنید.
-    فعالیت بدنی خود را افزایش دهید، سعی کنید روزانه یک ساعت ورزش کنید.
-    اعتماد به نفس بالایی داشته باشید. اعتماد به نفس بالا باعث می شود شما به خودتان اطمینان بالایی داشته باشید و این موضوع باعث سرحالی شما می شود.
در این متن سعی شد مفیدترین نکات و مطلب در مورد سبک زندگی سالم به شما عرضه شود تا به شما در پاسخ به سوال چگونه سالم زندگی کنیم راهنمایی کرده باشیم. اگرچه متن به صورت مختصر بیان شده است اما سعی شده است نکات کلیدی و مهم برای شما بازگو شود.

عناوین مرتبط: مقالات رایگان مهارت های زندگی