• 2135
  • 1541 مرتبه

رسیدن به اهداف

1399/06/16 06:10:41 ب.ظ

آرزو می‌کنم این دو صفت بخشندگی و مهربانی به عنوان دو صفت بارز همه‌ی شما دوستانم باشد. اما پاسخ معما
پاسخ معما را همه می‌دانیم : تا زمانی که عملی انجام ندهیم هیچ تغییر و اتفافی رخ نخواهد داد و به موفقیت نیز نخواهیم رسید.
تعریف زیبایی از انیشتین که می‌گوید: اینکه ما کارهای یکنواخت را تکرار می‌کنیم و نتیجه متفاوتی را انتظار داریم این یک مدل دیوانگی است. واقعیت این است باید بدانیم که برای رسیدن به اهداف مان فقط برنامه ریزی و تصمیم گیری مهم نیست حتما عمل کردن خیلی به ما کمک می‌کند.
اما چرا عمل نمی‌کنیم؟ چرا وسط راه منصرف می‌شویم؟ 

 

 

 

 

یکی از دلایلش چرایی یک هدف بزرگ است.
enlightenedوقتی ما هدف تعیین می‌کنیم باید مشخص کنیم به چه دلیل قرار است به این هدف برسیم.
سال 1394 در یک کارگاه یک روزه که با آقای پروفسور دمارتینی داشتم مطلب خیلی خوبی را ایشان گفتند: برای هر هدف بزرگی در زندگی حداقل 200 دلیل بنوسید.
خیلی کار عجیب و سختی بود به دلیل اینکه وقتی شما بیست یا سی دلیل اول را می‌نویسید بعد با خودتان فکر می‌کنید آیا واقعا به چه دلیلی قرار است به این هدف برسید.
بسیاری از بزرگان در زمینه موفقیت و زمینه علوم روانشناسی معتقد هستند چرایی از چگونگی خیلی مهمتر است. اینکه ما چگونه برسیم به هدفمان مهم است ولی اینکه چرا قرار است به این هدف برسیم از چگونگی مهمتر است .
دومین مورد یا دلیل که چرا خوب عمل نمیکنیم این است که ما وقت نداریم. چند سال به همین سبک زندگی کرده‌ایم و به امور رزومره خود پرداخته‌ایم و همیشه به یک کاری مشغول هستیم و زمان نداریم.
دوست عزیزم اگر می‌خواهید به بالاترین اهدافتان برسید، حتما باید زمان برای آن هدف آزاد کرد. از خواب تان بزنید از تماشای تلویزیون شبکه‌های اجتماعی و ... بزنید و زمان را مدیریت کنید برای کارهایی که برایتان مهمتر است زمان بگذارید ولی بدون گذاشتن یک زمان کافی برای رسیدن به هدف غیر ممکن است بتوانید تغییر خوبی را در زندگی حس کنید. همه‌ی این مطالب را گفتم تا برسیم به یکی از اهدافی که سال 1398 باهم قرار گذاشتیم.
قرار ما این بود یک دفتر تهیه کنید برای سال 1398...

ادامه مطلب را درویدئویی بعدی با قراری که گذاشتیم.

فایل های پیوست

رسیدن به اهداف

رسیدن به اهداف

11
اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.