• 2124
  • 3405 مرتبه
سعیده قدس : کارآفرین ، نیکوکار و موسس خیریه محک

سعیده قدس : کارآفرین ، نیکوکار و موسس خیریه محک

1399/05/12 07:47:16 ب.ظ

در این مقاله قصد داریم به معرفی سعیده قدس بانوی خیر کشورمان بپردازیم که کمک های خیر خواهانه زیادی را در بخش سلامتی به خصوص سرطان ارائه داده است.

او مرکزی با عنوان محک که کارش کمک به کودکان سرطانی است احداث کرده است که یکی از مهم ترین مراکز در این زمینه می‌باشد.

در ادامه مروری به زندگینامه سعیده قدس خواهیم داشت.
ریشه این فداکاری را می توان در دوران کودکی او جستجو کرد. خانم سعیده قدس در سال 1330 در تهران چشم به جهان گشود. او در یک خانواده فرهنگی به دنیا آمد که در امور خیریه فعالیت داشتند و در واقع عطش خیر خواهی و کمک به دیگران از آن دوران در وجود او رخنه کرده بود. همانطور که اشاره شد او در یک خانواده فرهنگی بزرگ شده بود و به همین دلیل کم کم با حیطه شعر و هنر آشنا شد و دست به قلم خوبی نیز داشت، چنانچه از همان دورن شروع به نوشتن کرد. او تا به امروز کتاب‌های زیادی را نوشته است و از جمله آن می‌توان به کیمیا خاتون اشاره کرد.

نام فارسی

سعیده قدس

نام لاتین

ghods

تاریخ تولد

1330

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

تهران

تخصص

نویسنده، کارآفرین و نیکوکار

زمینه کاری

کارآفرین و نیکوکار و موسس خیریه محک

سن اوج شکوفایی

40

او در هنگام ورود به دانشگاه، در رشته جغرافیا شروع به تحصیل کرد و در ادامه علاقه خود را به سمت جامعه شناسی تغییر داد و در نهایت نیز کار خود را در وزارت صنایع و معادن آغاز کرد. ازدواج او با نادر شریفی که کارمند وزارت خارجه بود، باعث شد که او چند سالی از عمرش را در خارج سپری کند و به این طریق با آداب و رسوم و همچنین فرهنگ کشورهای خارجی بیشتر آشنا شود.
مدتی بعد از اینکه کیانا، فرزند دوم خانم قدس به دنیا آمد، خانواده او متوجه ضعف و بیحالی در او شدند و این باعث شد که دختر خود را تحت نظر پزشک قرار دهند و در نهایت متوجه شدند که کیانا دارای یک تومور در کلیه خود است. بلافاصله دستور به بستری شدن کیانا دادند و همچنین مداوای او نیز به سرعت آغاز شد. خوشبختانه آن‌ها زود به بیماری او پی بردند و کیانا بعد از مدتی درگیری با شیمی درمانی بهبود یافت. این ماجرا مانند یک جرقه‌ای بود که در ذهن خانم سعیده قدس زده شد و ایده ساخت مرکز محک که مربوط به کودکان سرطانی است، به ذهن او خطور کرد.
البته او این ایده را در کشور آلمان دیده بود و سعی داشت که این چنین مرکزی را در ایران نیز احداث کند. او پس از مدتی ارتباط نزدیک با کودکان سرطانی و خانواده‌هایشان، متوجه شد که آن‌ها در پرداخت هزینه‌های سنگین درمان این بیماری مشکل دارند. بنابراین هدف اصلی این مرکز کمک به خانواده‌هایی است که قدرت پرداخت هزینه‌های لازم جهت درمان بیماری را ندارند و تصمیم گرفت در این راه از کمک‌های خیرین دیگر نیز استفاده کند.

enlightenedتلاش و پشتکار این بانوی کارآفرین و خیر، باعث شد که نام سعیده قدس در سال 2008 در بین 50 زن برتر جهان دیده شود و این عنوان حکایت از موفقیت سرشار او دارد.


برای کمک به رشد و توسعه فردی خود باید از افراد موفق و کارآفرین‌هایی که می‌شناسیم الگو بگیرم. بدون شک خانم سعیده قدس یکی از آن افرادی است که الگوی بسیاری از جوان‌ها به خصوص خانم‌ها می‌تواند باشد. با خواندن زندگی نامه سعیده قدس در این مقاله، متوجه شدیم که زندگی ابعاد دیگری نیز دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم. منظور این است که ما علاوه بر اینکه باید زمینه رشد و موفقیت خود را فراهم کنیم، باید دقت کنیم که افراد زیادی هستند که به کمک ما نیاز دارند و باید به فکر کمک به آن‌ها نیز باشیم. هر کسی می‌تواند در حرفه خود به دیگران کمک کند و الگوی ما نیز خانم سعیده قدس است که تا به امروز بیشتر از بیست و پنج هزار کودک سرطانی را کمک کرده است که مراحل درمانی خود را بدون دغدغه طی کنند. او همچنین فعالیت‌های خیر خواهانه خود را ادامه داد و افراد بسیاری را نیز تشویق کرد که در این گونه کارها پیش قدم شوند.

عناوین مرتبط: عادت های خوب

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.