• 1119
  • 2282 مرتبه
قانون دارما

قانون دارما

1399/04/11 05:05:05 ب.ظ

هیچ دو انسانی را نمی توان یافت که دارای استعداد و علایق کاملا یکسانی باشند. این قانون را امروزه با نام قانون دارما یا Dharma Law می شناسیم.

به عبارت دیگر با اینکه تاکنون میلیارد ها میلیارد انسان به این کره خاکی آمده و مدتی در این جهان زیسته اند و سپس از این دنیا رفته اند و همچنین انسان هایی که قرار است در آینده به این دنیا بیایند، بدون شک نمی توان دو انسانی را پیدا کرد که کاملا و 100% دارای یک علاقه مشترک، یک استعداد مشترک و همچنین دارای یک رسالت زندگی یکسان باشند. همانند اثر انگشت که در هر فردی یکسان است و هیچ دو نفری اثر انگشت یکسان ندارند حتی دوقلوها!
قانون دارما چیست؟
برای درک این قانون بهتر است برگردیم به سال ها قبل یعنی دورانی که به مدرسه می رفتیم.
در هر کلاسی می توانستیم تعداد زیادی علاقه و استعداد منحصر به فرد ببینیم. یک نفر در ورزش فوتبال همیشه نمره عالی می گرفت ولی در حل مسائل ریاضی عاجز بود. یک نفر دیگر همیشه مسائل ریاضی را با سرعت حل می کرد در حالیکه همین شخص یک خط از کتاب فارسی را با ده غلط می خواند! از این موارد زیاد می شود مثال زد و زمانی که معلم از دانش آموزان سوال می کرد که در آینده می خواهید چیکاره شوید، با پاسخ های متفاوت و جالبی مواجه می شد.
در درون هر شخصی یک ندای درونی است که مرتبا او را تشویق می کند که سمت علایق و استعداد های برتر خود برود. همان کار هایی که وقتی آن را انجام می دهیم زمان را احساس نمی کنیم و خستگی برایمان معنا ندارد چون این همان وظیفه و رسالتی است که خداوند برایمان قرار داده است و در این دنیا باید به سمت آن حرکت کنیم.

 

همانند تمامی قوانین این قانون نیز اصولی دارد که در اینجا به این اصول اشاره خواهد شد:
اصل اول: ما موجوداتی معنوی هستیم
 اصل اول قانون دارما به وجود انسان و چیستی آن اشاره دارد. تمامی انسان ها از ذات یگانه و منحصر به فرد خداوند به وجود آمده اند و سرتاسر وجود ما از آن خداست. اصالت وجودی انسان روح است نه جسم. در واقع ما یک جسم نیستیم که روح داریم، بلکه روح هستیم که برای مدتی در این دنیا در قالبی بنام جسم پوشانده شده ایم. هر چقدر ما خود را بیشتر با معنویت هماهنگ کنیم، زندگی شاد تر و موفق تری خواهیم داشت به این دلیل که اصالت وجودی ما از روح و معنویت است.
اصل دوم: نمایان ساختن استعداد های یکتا
 طبق اصل دوم قانون دارما هر انسانی یک وظیفه و رسالتی دارد که باید در این جهان آن را دنبال کرده و آن را به انجام برساند. شاید رسالت یک نفر آموزش باشد، یک نفر دیگر قهرمانی در یک رشته ورزشی و فردی دیگری رسالت خود را در تبدیل شدن به بک کارآفرین موفق بداند و هر فردی برای به انجام رساندن این رسالت شیوه خاص خود را دارد که فقط او قادر به انجام آن است.
اصل سوم: خدمت به بشریت
شاید این جمله را شنیده باشید که ما انسان ها به این دنیا آمده ایم که دنیا را به جای بهتری برای زیستن تبدیل کنیم. زندگی یک انسان زمانی به کمال می رسد که پس از فهمیدن اینکه ذات واقعی همگی ما از خداست و همچنین بعد از فهمیدن رسالتی که در این دنیا دارد، باید این رسالت و استعداد ویژه و برتر خود را در اختیار بشر قرار دهد. تمامی انسان هایی که به درجه خودشکوفایی رسیده اند وظیفه واقعی خود را در راه خدمت به مردم قرار داده اند. انیشتن، ادیسون؛ فروید، مادر ترزا و ... تمامی این افراد از روش های مختلف به بیشریت خدمت کرده اند و هنوز هم بشر از خدمات این افراد سپاسگذاری می کند.

 

برای موفقیت در زندگی باید اصل دارما را به خوبی بشناسیم و از آن برای رسیدن به یک زندگی ایده آل استفاده کنیم. همچنین می توان از تمرینات دارما استفاده کرد و با استفاده از این تمرینات استعداد ویژه و وظیفه اصلی خود را در این دنیا پیدا کرد.
اگر این قانون را به خوبی متوجه شده باشیم، خواهیم دانست که چرا بعضی از افراد در زندگی خود به موفقیت های بالایی در زندگی فردی و شغلی خود می رسند. دلیل این است که این افراد شغل خود را بر اساس رسالت خود انتخاب می کند و به همین دلیل از کار خود راضی هستند و از انجام آن احساس رضایت می کنند، بر عکس بقیه افراد که مدام در حال فرار از شغل خود هستند. مسلما اگر فردی این قانون را به طور کامل در زندگی خود اجرا کند به موفقیت های بالایی در زمینه رشد و توسعه فردی و کسب و کار خود خواهد رسید.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.