• 1106
  • 1984 مرتبه
ایلان ماسک : بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ ایکس، مدیر عامل و طراح محصولات تسلا موتورز

ایلان ماسک : بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ ایکس، مدیر عامل و طراح محصولات تسلا موتورز

1399/04/11 03:34:49 ب.ظ

تمامی انسان‌هایی که به موفقیت‌های بالایی رسیدند، رویاهای بزرگی در سر داشتند و ایلان ماسک (Elon Musk) نیز از این قاعده مستثنی نبود.

بررسی زندگی پر تلاطم افراد موفق همیشه برای ما لذت بخش بوده است و همیشه خواسته‌ایم که دلیل موفقیت آن‌ها را بدانیم. در ادامه با زندگی نامه ایلان ماسک آشنا خواهیم شد و سعی خواهیم کرد که از سخنان و باورهای او در زمینه رشد و توسعه فردی و کسب و کار خود استفاده کنیم. او مدیر عامل شرکت تسلا موتورز است که در زمینه خودرو سازی فعالیت می‌کند و همچنین مدیر عامل شرکت اسپیس اکس نیز هست که این شرکت نیز قراردهای مهمی با سازمان هوانوردی و فضایی امریکا به انجام رسانده است.

نام فارسی

ایلان ماسک

نام لاتین

Elon Musk

تاریخ تولد

June 28, 1971

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

لس آنجلس

تخصص

تاجر، طراح و مهندس در حوزه فناوری

زمینه کاری

مدیر عامل شرکت SpaceX

سن اوج شکوفایی

24

به هر حال مدیر عامل دو شرکت بزرگ بودن آن هم به طور همزمان کار سختی است ولی ایلان ماسک این کار را به خوبی انجام داده است و شاید این خود نیز دلیلی آشکار بر جاه طلبی و اعتماد به نفس زیاد او باشد. ضریب هوشی ایلان ماسک شاید دلیلی دیگر بر موفقیت روز افزون او بوده است و همچنین مت دیش مدیر عامل شرکت ایریدیوم کامیونیکیشنز که یک شرکت در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای در کشور امریکا است، بلند پروازی و عمل گرا بودن را از رازهای موفقیت او شمرده است.

باورهای ایلان ماسک و همچنین توصیه‌هایش در زمینه موفقیت و همچنین عمل کردن به آن‌ها می‌تواند ما را نیز به موفقیت برساند.


شاید بتوان دلایل موفقیت ماسک را اینطور بیان کرد:


شروع کار با دیدگاهی روشن

او بعد از تحصیل در دو رشته فیزیک و اقتصاد اهدافی در ذهنش پدیدار شد و یکی از این اهداف ایجاد یک سامانه حمل و نقل در سفرهای بین سیاره‌ای بود. یکی دیگر از اهداف وی اختراع موشکی بود که بتوان بیشتر از یکبار قابل استفاده باشد. در سال 2012 ایلان ماسک در پی یک مصاحبه گفت که شرکت اسپیس اکس این توانایی را دارد که یک مجموعه از 8000 نفر انسان خود مختار را راهی مریخ کند و در این باره افزود که هدف اصلی من کمک به مشکلات آینده بشر و حل آن مشکلات است.


همکاری با افراد مناسب

ایلان ماسک علاوه بر هوش و استعداد سرشار خود افراد باهوش و با استعداد زیادی را نیز دور خود جمع کرد و از تخصص آن‌ها استفاده کرد و همچنین یادگیری زود هنگام و قدرت تجزیه و تحلیل بالای او یکی دیگر از دلایل موفقیت اوست. یکی از صحبت‌های جالب او در زمینه استعداد است. او اعتقاد دارد که وجود یک نفر که دارای استعداد و کارایی است بهتر است از وجود چند نفر که هیچگونه کارایی ندارند و فقط باعث اتلاف در وقت و هزینه ها می‌شوند.
با وجود این سخنان او چندی پیش اعلام کرد از این پس علاوه بر استعداد افراد، شخصیت آن‌ها را نیز مدنظر قرار خواهد داد. او گفت: «بزرگ‌ترین اشتباه من اتکای بیش از اندازه به استعداد افراد بوده است. من تصور می‌‌کنم حسن نیت و شخصیت فرد نیز بسیار مهم است.»


شکست بخشی از موفقیت

بدون شک هیج انسانی به یک باره به موفقیت نرسیده است و این موضوع در زندگی ایلان ماسک نیز وجود دارد. جالب است بدانید که 3 موشک اولی که شرکت اسپس اکس به فضا پرتاب کرد با انفجار همراه بود و این نشان می‌دهد که موفقیت برای او هیچ گاه آسان و بدون شکست نبوده است. البته این همه ماجرا نبود. در سال 2008 و در پی ایجاد بحران‌های اقتصادی در امریکا شرکت تسلا تا مرز ورشکستگی قرار گرفت و ماسک در این هنگام هر آنچه که پول داشت را صرف شرکت تسلا کرد و خود را ورشکست اعلام کرد. در سال 2010 ماسک با بیان اینکه دیگر هیچ پولی ندارد ورشکستگی خود را تایید کرد. به طور حتم این دوران یکی از سخت ترین دوران برای او بوده است اما این شکست همه ماجرا نبود و شرکت تسلا در سال 2009 یک وام به ارزش 465 میلیون دلار دریافت کرد و در این بین با فروش سهام شرکت اوضاغ شرکت رو به بهبودی رفت. این بهبودی رو به افزایش رفت و ایلان ماسک موفق شد به هدف خود که تولید 400 خودرو در هفته بود دست پیدا کند و در این بین نیز شرکت اسپیس اکس یک سفر موفق را نیز تجربه کرد.

البته هیچ انسانی را نمی‌توان پیدا کرد که کاملا بی عیب و نقص باشد و در وجود ماسک نیز می‌توان به چند ویژگی منفی اشاره کرد. اگر به سخنان ایلان ماسک در هنگام سخنرانی یا جواب دادن به سوال خبرنگاران دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید که او به هیچ وجه انتقاد پذیر نیست و در هنگام مواجه با انتقاد به تندی پاسخ می‌دهد.
موفقیت به هیچ عنوان اتفاقی نیست و تمامی انسان‌های موفق با سخت کوشی و امید و نترسیدن به موفقیت رسیدند. با مرور زندگی نامه ایلان ماسک در این مقاله متوجه شدیم که اگر شور و استیاق و اهداف بزرگ در زندگی ما وجود داشته باشد، به طور حتم با سخت کوشی می‌توانیم به خواسته‌های خود برسیم.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.