• 1104
  • 1941 مرتبه
ارل نایتینگل : یکی از پیشکسوتان در زمینه آموزش علم موفقیت

ارل نایتینگل : یکی از پیشکسوتان در زمینه آموزش علم موفقیت

1399/04/07 04:30:01 ب.ظ

ارل نایتینگل (Earl Nightingale) یکی از پیشکسوتان در زمینه آموزش علم موفقیت است و در این راه شهرت و معروفیت زیادی دارد.

او معتقد است تمامی اعمال ما توسط مغز انجام می‌گیرد و از طرفی میزان موفقیت هر انسانی وابسته به میزان استفاده از مغز خود است. همانطور که ممکن است شنیده باشید، طبق گفته دانشمندان انسان فقط از 10 درصد از مغز خود استفاده می‌کند. حال فرض کنید که اگر انسانی بتواند از درصد بیشتری از مغز خود استفاده کند، به طور حتم موفقیت‌های زیادی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

نام فارسی

ارل نایتینگل

نام لاتین

Earl Nightingale

تاریخ تولد

March 12, 1921

تاریخ وفات

March 25, 1989

محل زندگی

لس آنجلس

تخصص

نویسنده آمریکایی

زمینه کاری

نویسندگی در حوزه انگیزشی و رشد فردی

سن اوج شکوفایی

39

ارل نایتینگل تاکید زیادی به استفاده بیشتر از ظرفیت مغز داشت و درباره استفاده بیشتر از مغز آموزش می‌داد. بشر تا به امروز به موفقیت‌های زیادی در زمینه علوم، تکنولوژی، روابط اجتماعی و... رسیده است و همانطور که اشاره شد، متوجه شدیم که تمامی این موفقیت‌ها حاصل استفاده از 10 درصد از ظرفیت مغز انسان بوده است. اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که تنها استفاده بیشتر از مغز مهم نیست، بلکه انسان باید بداند که چه هدفی دارد و به چه جایگاهی می‌خواهد برسد. برخلاف تصوری که ما از انسان‌های موفق در ذهن خود داریم، آن‌ها از ما باهوش‌تر نبوده اند و یا اینکه مشکلاتشان در زندگی از ما کم‌تر نبوده است، بلکه آن‌ها یاد گرفته‌اند که مشکلات خود را به صورت یک چالش یا یک مساله ببیند و در واقع تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که آن مساله را به بهترین شکل حل کنند.

هر چه بیشتر بتوانید برای حل چالش‌های زندگی تان فکر کنید، بیشتر می‌توانید از مغز خود استفاده کنید.
ارل نایتینگل یکی از افرادی بود که تاثیر افکار و باور‌های ما را در پیشامد هایی که برایمان رخ می‌داد، مطرح کرد و به ما آموزش داد که می توانیم با تغییر باورها و نگاهمان به زندگی، آینده‌ای بهتر را برای خود خلق کنیم. اتفاقات بزرگ در زندگی حاصل تصمیمات بزرگ است و باید یاد بگیریم که با گرفتن تصمیمات هوشمندانه و بزرگ اهداف بزرگی را برای خود خلق کنیم، چرا که اگر تصمیمات ما کوچک باشد انگیزه‌ای برای ادامه دادن نداریم.
موفقیت حاصل انجام دادن کارها به بهترین شکل است. حالا این کار می تواند کوچک باشد یا بزرگ. در واقع آدم‌های موفق سعی می‌کنند که تمامی امور خود را به بهترین شکل انجام دهند و در این بین نیز ترسی ندارند که پایان آن کار چه خواهد شد. به بیانی دیگر آن‌ها زمانی که تصمیم می‌گیرند کاری را انجام دهند، نمی‌گذارند که ترس از شکست آن‌ها را برای رسیدن به خواسته خود متوقف کند.


جمله معروفی است که می‌گوید:

به جای بیچارگی روی چاره تمرکز کن. همه انسان‌ها در زندگی خود دغدغه‌هایی دارند، مانند دغدغه مالی یا دغدغه روابط اجتماعی.

به هر حال بهتر است که ما تمرکز خود را از روی مشکل برداشته و به جای آن تمرکز خود را بر روی حل آن مشکل بگذاریم در این صورت به طور حتم آن مشکل برطرف خواهد شد.

یکی دیگر از نظرات ارل نایتینگل که به آن اشاره دارد این است که انجام دادن یک کار باید با علاقه همراه باشد. زمانی که شما با علاقه زیادی یک کار را انجام می‌دهید، ناخودآگاه ایده‌های جدیدتر و بهتری به ذهن شما راه پیدا می‌کند که با استفاده از آن ایده می‌توانید آن کار را بهتر و با کیفیت بیشتری انجام دهید.
علاقه به کار می‌تواند زندگی انسان را هدف دار کند و زمانی که اشتیاق در کاری وجود داشته باشد، شکست و تسلیم شدن نیز دیگر معنایی نخواهد داشت.
enlightenedابزارهای موفقیت همان چیزهایی هستند که از زبان انسان‌های موفق شنیده‌ایم مانند : داشتن هدف، اشتیاق، قدرت تجسم و البته داشتن نگرش مثبت در زندگی.

خوشبختی یا بدبختی ما حاصل نوع نگرش ما در زندگی است. اتفاقات زیادی ممکن است در زندگی تمامی ما رخ دهد ولی موفقیت و خوشبختی ما وابسته به این است که از هر پیشامد اتفاقات مثبت و درس‌هایی که از آن اتقاق می‌شود یاد گرفت را به خود یادآوری کنیم.
به صورت خلاصه می‌توان گفت که آینده ما در زندگی همانی است که ما در ذهن خود می‌سازیم. اگر در ذهن خود اتفاقات مثبت را نگه داریم و به آن توجه داشته باشیم طولی نمی‌کشد که آن را در زندگی خود خواهیم دید و در واقع در جهت رشد و توسعه فردی خود قدم برداشته‌ایم. اما اگر مدام به مشکلات فکر کنیم، زندگی ما پر از مشکل خواهد شد. به هر حال ذهن فضای گسترده‌ای دارد و اگر می‌خواهید چیزی را ذهن خود مجسم کنید نگران نباشید چون برای این کار هیچ محدودیتی نخواهید داشت.
رسیدن به موفقیت کار سختی نیست فقط کافی است که برای موفقیت خود تلاش کنید، سعی کنید مشکلات خود را حل کنید و از رویارویی با چالش نترسید، شکرگذاری را نیز فراموش نکنید و همچنین با هدف گذاری به زندگی خود جهت دهید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.