• 1102
  • 1666 مرتبه
چند بار تلاش می كنيد تا به نتيجه برسيد؟

چند بار تلاش می كنيد تا به نتيجه برسيد؟

1399/03/13 03:39:33 ب.ظ

ما در سایت دکتر حسین خراشادی تلاش می کنیم تا با ابجاد انگیزه لازم و آموزش مهارت های صحیح در جهت دست یابی به موفقیت به شما در این مسیر کمک کنیم. پیشنهاد می کنیم این مقاله را به دقت بخوانید و از نکات ارزشمند آن در جهت رسیدن به اهدافتان استفاده کنید.

زندگی مانند يک كرم قطبی است. اگر این جمله برای شما هم عجیب است داستان كرم پشمالوی قطبی را برايتان بازگويی می كنم تا معانی اميد، تلاش و استمرار را بهتر درک کنید.
كرم پشمالوی قطبی در يكی از بهار های قطب جنوب به دنيا می ‌آيد. از آنجا که فصل بهار و تابستان در قطب جنوب بسيار كوتاه است سريعا فصل سرما از راه می رسد. كرم قطبی در سال اول زندگی شروع به خوردن غذا می كند تا بتواند به يک پروانه زيبا و دوست داشتنی تبديل شود، اما موفق نمی شود و فصل سرما از راه می رسد. او خودش را به زير يک سنگ می رساند تا گرم بماند، ولی سرما همه جا را فرا می گيرد و تمام بدن او يخ می زند و كل زمستان تمام جسم او كاملا يخ زده باقی می ماند تا بهار سال آينده از راه برسد و بدنش به تدريج از يخ زدگی خارج شود و دوباره زنده  شود. در طول این مدت برای اینکه بتواند انرژی لازم برای پروانه شدن را بدست آورد شروع به غذا خوردن می کند. با تمام تلاش و كوششی كه انجام می دهد، چون فصل گرما كوتاه است او موفق نمی شود و فصل سرما دوباره از راه مي رسد. او مجدد خودش را به زير يک سنگ می رساند ولی سرما آنقدر زياد است كه حتي زير سنگ هم در امان نيست و كليه بدن او يخ می زند و كل فصل زمستان در يخ زدگی كامل باقی می ماند و با رسيدن فصل  بهار بدن او زندگی دوباره ای را تجربه می كند. برای سومين بار، بهار را می بيند و شگرگزار از اينكه هنوز هم فرصتی برای پروانه شدن باقی است، سعی و تلاش خودش را برای پروانه شدن از سر می گيرد و بدون فوت وقت خوردن را از سر می گيرد. اما متاسفانه زمستان خيلی زودتر از آنچه كه تصور كنيد از راه می رسد و داستان زندگی در زمستان تكرار می شود. اين سيكل مجددا تكرار می شود و بالاخره بعد از 14 سال يعنی 14بهار تلاش و كوشش و 14 زمستان تحمل سرما و يخ زدگی، حالا وقت آن رسيده كه به رويای خودش برسد. او به یک پروانه زیبا تبديل می شود و يكی ديگر از شگفتی های اين جهان هستی را رقم می زند. رويای پروانه شدن خود را با پرواز به نقاط مختلف جشن می گيرد و لذت می برد. 14 سال تلاش فقط برای چند روز پروانه بودن. بله درست متوجه شديد او فقط چند روز بصورت پروانه زندگی می كند. زمستان زودتر از آنچه كه فكر كنيد از راه می رسد و او برای هميشه با اين جهان هستی خداحافظی می كند.

شما چقدر براي رسيدن به روياهای خودتان تلاش می كنيد؟
چقدر به جنگیدن برای موفقیت ایمان دارید؟
چند بار ناموفق می شويد ولی نااميد نمی شويد و با قدرت اراده برای موفقیت و بهترين خودتان شدن، دست از تلاش نمی كشيد؟

عناوین مرتبط: قوانین موفقیت

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.