• 1096
  • 1540 مرتبه
کتاب از خوب به عالی

کتاب از خوب به عالی

1399/03/01 01:41:47 ب.ظ

کتاب از خوب به عالی


کتاب از خوب به عالی (Good To Great) اثری تاثیرگذار از جیم کالینز است که البته با عنوان "خوب دشمن عالی است" نیز در بین مخاطبان شناخته می شود. این کتاب را می توان در حوزه کتاب مدیریت و در واقع در جهت رشد و توسعه کسب و کار جای داد. این اثر نتیجه ای از تجربیات با ارزش نویسنده به همراه 21 نفر دیگر در مدت زمان 5 سال است که به کسب تحقیق در مورد علل موفقیت شرکت هایی پرداخته است که در حوزه کسب و کار خود با رشد و پیشرفت همراه بوده اند.
با این وجود شاید در ابتدا فکر کنید که این اثر فقط برای کارآفرینان و مدیران نوشته شده است، ولی هدف از نگارش آن بهبود سطح نگرش و تفکر همه اقشار جامعه می باشد.
ایده اصلی آقای کالینز در این کتاب این است:
که چرا برخی شرکت ها در رشد و توسعه کسب و کارشان بسیار موفق هستند اما بعضی دیگر هیچ رشدی نداشته اند؟
آیا شرکت‌ هایی هستند که بتوانند در بحران ها مقاومت کنند و متوسط و یا حتی پایین تر از متوسط بودن در دراز مدت را به برتری در دراز مدت تبدیل کنند؟ اگر پاسخ مثبت است ویژگی‌های متمایز و جهانی فرآیند تبدیل شدن یک شرکت از مرحله خوب به عالی چیست؟
در پایان اگر بخواهیم قسمت هایی از کتاب از حال بد به حال خوب را با هم مرور کنیم بد نیست متن پشت جلد کتاب را با هم بررسی کنیم:
وجه تمایز کتاب از خوب به عالی از سایر کتاب‌های مدیریتی، نگرش خلاق آن است بدین معنا که اصول و روش ‌های مدیریتی را از قالب کلیشه ‌های همیشگی خارج می‌کند و می‌گوید که همه‌ ما در هر زمینه‌ای که فعال باشیم می‌توانیم بالا و بالاتر برویم. می‌توانیم افق دید خود را وسعت بخشیم و خود را از چمبره‌ ماندن در وضعیت صرفا خوب برهانیم.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.