مقالات رایگان هدف گذاری


هدف گذاری و تصمیم گیری یکی از مهم ترین دغدغه های هر انسانی است. با مطالعه مقالات رایگان هدف گذاری (Free Targeting Articles) می توان این کار را انجام داد و به موفقیت های بزرگی در زندگی دست پیدا کرد.
تحقیق در مورد هدف گذاری و تصمیم گیری مشخص کرده است که بدون شک یکی از موضوعات مهم در مباحث علم موفقیت است.

مقالات رایگان هدف گذاریمسلما یکی از مهم ترین عوامل موفقیت یک انسان، یک مجموعه تجاری، یک فروشگاه و حتی یک کشور به هدف گذاری وابسته است. هر چقدر بتوانیم این هدف گذاری را دقیق تر و با تجربیات بیشتری انجام دهیم، زودتر به اهداف خود خواهیم رسید. حتما تاکنون جملات زیادی در مورد هدف گذاری شنیده اید از جمله:
- اگر بی هدف از خواب بیدار شدید، بهتر است برگردید و بخوابید.
- بزرگترین تراژدی زندگی مرگ نیست، بی هدف زندگی کردن است.
- انسان های بی هدف مجبورند تا آخر عمر برای انسان های با هدف کار کنند.
تحقیق درباره هدف گذاری و تصمیم گیری تاکنون توسط افراد سرشناس و دانشمندان زیادی انجام شده است و نتیجه تمامی این تحقیقات حکایت از تاثیر زیاد هدف گذاری بر میزان موفقیت دارد.
خوب حالا که اینقدر در مورد هدف گذاری صحبت کردیم بهتر است به چند مورد از نتایج مثبت آن نیز در زندگی اشاره کنیم. در واقع باید ببینیم چرا هدف گذاری در زندگی تا این اندازه اهمیت دارد.
- تقویت تمرکز و جلوگیری از پراکندگی ذهنی: زمانی که اهداف خود را مشخص کردیم، ذهنمان به موضوعاتی که به اهدافمان مربوط می شود متمرکز شده و از پراکندگی ذهنی جلوگیری می کند.
- انگیزه بیشتر و در نتیجه تلاش بیشتر: زمانی که در هر حوزه ای برای خود هدف گذاری می کنیم، در هر مرحله ای که هستیم متوجه می شویم که باید خود را برای مرحله بعدی آماده کنیم در نتیجه این کار انگیزه ما را بیشتر کرده و افزایش انگیزه خود موجب می شود بیشتر تلاش  کنیم.
- ادامه دادن بعد از شکست: هدف گذاری باعث می شود که در مقابل شکست هایمان احساس ناامیدی نکرده و به راهمان ادامه دهیم.
- پیشرفت: برای رسیدن به هدف باید تلاشمان را چند برابر کرده و در این راه باید مدام به اطلاعات خود اضافه کرده و تخصص خود را بروز کنیم و این خود باعث پیشرفت روز به روز ما می شود.
هدف گذاری نیز مانند هر علم دیگری نیاز به آموزش دارد. در هنگام هدف گذاری باید به این موضوع توجه کنیم که از چه اراده و تلاشی برخورداریم. به عنوان مثال فرض کنید شما اضافه وزن دارید و نیاز به ورزش روزانه و رژیم غذایی دارید. اگر برای خود هدف بگذارید که ماه اول هر روز سه ساعت پیاده روی کرده و همچنین تمامی رژیم غذایی را به طور کامل انجام دهید، مسلما دلسرد شده و انگیزه برای ادامه دادن را از دست می دهید. می توانید این طور برنامه ریزی کنید که ماه اول بیست دقیقه پیاده روی و ماه بعد چهل دقیقه و بعد از مدتی یک ساعت پیاده روی کنید.
با دانلود رایگان مقاله هدف گذاری می توانید طریقه صحیح هدف گذاری را یاد گرفته و آن ها را در زندگی خود عملی کنید.
در واقع هدف گذاری ما را یاد جمله پله پله تا ملاقات خدا می اندازد. با خواندن مقاله در مورد هدف گذاری خواهیم دانست که برای رسیدن به هر هدفی باید از پله پایین شروع کرد و بعد از کسب تجربه های لازم قدم به پله بالا بگذاریم. هدف مانند چراغ راهنمایی است که در تایکی ناامیدی می توان از آن کمک گرفت.

عناوین مرتبط: مقالات هدف گذاری, توسعه, موفقیت در کار